چاقی- افسردگی یا افسردگی – چاقی ؟

متاسفانه تشخیص افسردگی در کودکان در مقایسه با بزرگسالان سخت تر است و زمینه های مشترک بین چاقی و افسردگی همچون اختلال در خواب، رفتار بی ثبات و تمایلات ناسالم به خوردن، تشخیص را با مشکل رو به رو می کند. 
متاسفانه تشخیص افسردگی در کودکان در مقایسه با بزرگسالان سخت تر است و زمینه های مشترک بین چاقی و افسردگی همچون اختلال در خواب، رفتار بی ثبات و تمایلات ناسالم به خوردن، تشخیص را با مشکل رو به رو می کند. 

تفاوت افسردگی در کودکان و بزرگسالان

متاسفانه تشخیص افسردگی در کودکان در مقایسه با بزرگسالان سخت تر است و زمینه های مشترک بین چاقی و افسردگی همچون اختلال در خواب، رفتار بی ثبات و تمایلات ناسالم به خوردن، تشخیص را با مشکل رو به رو می کند. کودکانی که به هر دلیل در شب، خواب کافی و مناسب ندارند، خواب آلودگی روز بعد، آن ها را شدید گرسنه می کند و احتمال چاقی و به موازات آن افسردگی در آن ها بیشتر است.
توجه به ظاهر و نگرانی از اندازه، زیبایی و حساسیت های آن در کودکان در سن بسیار پایین دیده می شود و این کمی نگران کننده و در تشدید اضطراب در آن ها بی تاثیر نیست. این درحالیست که فعالیت های فیزیکی اثرات حیرت انگیزی را در درمان افسردگی ها حتی دربزرگسالان و به دنبال آن برای جلوگیری از اضافه وزن به اثبات رسانده است.

برای مقابله با چرخه شوم افسردگی – چاقی در کودکان چه کنیم؟

1- یادمان باشد کودکان صرف نظر از وزن بدن و ظاهرشان، شایسته عشق بی قید و شرط ما هستند. لازمه این عشق فراهم کردن محیطی سالم، غذای سالم، فعالیت و تعاملات مثبت اجتماعی است.
2- شما به عنوان یک پدر و مادر باید در انتخاب گزینه های سالم غذایی الگوی فرزندان خود باشید. آن ها را بیش از حد محدود نکنید. کابینت و یخچال خانه را از خوراکی های وسوسه انگیز پر نکنید.
3- موضوع را بررسی کنید. چه افسردگی و چه اضافه وزن هر دو به درمان نیاز دارد. توصیه می شود ابتدا با افسردگی و عوامل آن مقابله کنید و سپس به دنبال جایگزین مناسب برای پرخوری او باشید.
4- روان درمانی را جدی بگیرید. به کودک کمک می کند تا ریشه احساسات بد خود را بشناسد، رسیدن به این درک می تواند به کودک برای استفاده از شیوه زندگی سالم کمک کند.
5- از فعالیت فیزیکی خانوادگی هرگز غافل نشوید. قدم زدن پس از شام، بازی با هولاهوپ، دوچرخه سواری در پارک، پیاده خرید کردن، راه های رضایت بخشی برای مبارزه با این بحران است.
6- هیچ وقت کودک را برای پرخوری اش سرزنش نکنید. کودکان گاهی برای جبران احساس بد ناشی از سرزنش شما، بیشتر می خورند و شما که پدر یا مادر او هستید باید به این نکته آگاه باشید.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.