۱۰ علتی که چربی سوزی نمیکنید

شما ممکن است به دنبال پاسخی برای این سوال باشید که چرا وزن کم نمی کنید؟ چرا چربی های بدن شما آب نمی شود و چربی سوزی نمیکنید؟ و یا سوال های بسیار زیادی که ممکن است در روند کاهش وزن برای شما پیش بیاید.
کاهش چربی بدن کار دشواری است. یک دقیقه چربی سوزی مانند جدال در زمان غرق شدن در رودخانه و سپس گیر کردن در آن است.
شما احساس ناامیدی و سرگردانی خواهید داشت و نمی دانید چه کاری باید انجام دهید. ممکن است تصور کنید که نمی توانید لاغر شوید  یا رازی وجود دارد که اجازه نمی دهد شما کاهش وزن ایجاد شده را ببینید.
واقعیت این است که هیچ رازی وجود ندارد.
در اینجا ۱۰ راه به شما معرفی می شود که با توجه به آ نها می توانید چربی سوزی را مجددا در بدنتان فعال کنید. هیچ چیز پیچیده ایی در این مسیر وجود ندارد، فقط چندین نکته وجود دارد که ممکن است شما از آن غافل شده باشید. مقاله زیر ۱۰ علتی که می تواند بر نتایج تلاش های شما برای لاغری تاثیر منفی بگذارد را برای شما بیان میکند.

۱- به اندازه کافی ورزش نمیکنید

اگر در هفته ۲ الی ۳ روز ورزش میکنید و چربی سوزی ندارید پس میزان ورزش کردن شما کم است، نیاز است تا تعداد روزهایی که ورزش میکنید را به ۵ روز در هفته افزایش دهید تا شاهد چربی سوزی و لاغری خود باشید.
متابولیسم بدن در اغلب روزهای هفته متغییر است. بالا رفتن میزان چربی سوزی در بدن باعث افزایش دمای مرکزی بدن می شود. در این شرایط شما تنها می توانید مقدار کافی غذا بر حسب نیاز بدنتان که بر اساس محاسبات کالری سنجی اندازه گیری میشود میل کنید. یک جلسه کاردیو کوتاه مدت و ۲ تا ۳ بار در هفته نمی تواند به تغییر فیزیک بدن شما کمک کند چرا که بدنتان به سرعت با این حداقل میزان ورزش روزانه خود را تطبیق می دهد و در نتیجه شما باید یک برنامه ورزشی مناسب داشته باشید تا با متابولیسم بدن خود مقابله کنید و روند لاغری خود را ادامه دار کنید.

۲- پروتئین کافی بخورید تا چربی سوزی کنید

شاید شما هم این عبارت را شنیده باشید که برای لاغری بر روی مصرف پروتئین در رژیم غذایی خود تمرکز کنید.
مصرف پروتئین بیشتر در رژیم لاغری تنها برای ساخت عضله نیست. مصرف پروتئین به شما احساس سیری طولانی تری می دهد و از پرخوری جلوگیری می کند در نتیجه باعث کاهش انرژی دریافتی و لاغری شما میشود، سیستم ایمنی شما را تقویت می کند و متابولیسم شما را بالا نگه می دارد که این امر خود باعث چربی سوزی در بدن شما میشود.
با هر وعده غذایی به اندازه کافی از منابع پروتئینی در رژیم غذایی چربی سوز خود ماست یونانی، ماهی، مرغ، بوقلمون، گوشت بدون چربی، پروتئین وی و تخم مرغ مصرف کنید. زمانی که به اندازه کافی پروتئین در رژیم لاغری شما باشد دیگر برای خوردن غذاهای شیرین وسوسه نمی شوید و منجر به چربی سوزی و کاهش وزن شما خواهد شد.

۳- برنامه ورزشی مناسبی ندارید و به درستی ورزش نمیکنید

اگر شما فکر می کنید ورزش لازم برای چربی سوزی را انجام می دهید، ممکن است برای اثربخشی بیشتر نیاز به تغییر برنامه ورزشی خود داشته باشید.
هر چقدر مقدار عضلات شما بیشتر باشد چربی سوزی در بدن شما فعالتر است، پس در این مسیر، ترکیب رژیم غذایی و ورزش  که می تواند باعث افزایش حجم عضلات شود، کمک کننده می باشد. به بافت عضلانی خود به چشم یک ارگان چربی سوز بزرگ نگاه کنید. هر چقدر بافت عضلانی بیشتری داشته باشید، سریع تر لاغر می شوید. البته برای کاهش وزن، افزایش عضلات به تنهایی کافی نیست و لازم است همراه با رژیم غذایی و ورزش هوازی باشد.
بر روی انجام حرکت های افزایش دهنده حجم عضلات مانند پرس سینه، اسکات و ورزش های کششی بیشتر تمرکز کنید.

۴- بیش از اندازه ورزش هوازی کار میکنید

حتی مقدار کم ورزش های هوازی هم بسیار سودمند است و می تواند سبب بهبود سلامت قلب شما شود و گردش خون را بهبود بخشد. اما برای کسانی که با این ورزش زندگی می کنند و تصور می کنند برای انجام آن خلق شده اند یک پیشنهاد دارم: متوقف شوید.
همان طور که گفتم ورزش های کاردیو خوب هستند اما انجام بیش از حد این ورزش ها می تواند مانع پیشرفت شما در چربی سوزی و لاغری شود و شما را تهدید به شکست کند. سعی کنید بین تمرین های ورزشی مقاومتی، رژیم غذایی و ورزش های هوازی تعادل برقرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. به علاوه ، سعی کنید برای چربی سوزی بیشتر یک سری ورزش های هوازی با شدت بالا و فواصل کوتاهتر داشته باشید.


۵- غذای کافی نمیخورید و با کاهش کالری دریافتی مانع چربی سوزی میشوید

تصور غلط دیگر این است که برای کم کردن اضافه وزن خود و لاغر شدن، خود را گرسنه نگه دارید. بله، برخی مواقع کاهش دریافت کالری الزامی است اما کاهش زیاد دریافت غذا و کالری رژیم غذایی می تواند منجر به کاهش متابولیسم و سوخت و ساز بدن و توقف شدید چربی سوزی شود. مطمئن شوید که به اندازه نیاز بدنتان کالری دریافت می کنید.
بعد از کاهش شدید دریافت کالری، هورمون ها واکنش نشان داده و سبب ایجاد عوارض جانبی می شوند. به جای سوزاندن کالری و مصرف انرژی، چربی ها ذخیره می شوند. پس یک  رژیم غذایی متعادل را دنبال کنید، هله هوله ها رو دور بریزید و متابولیسم خود را حفظ کنید.

۶- بیش از حد در رژیم غذایی خود برای چربی سوزی وسواس نشان میدهید

یک اشتباه دیگر که برخی افراد برای چربی سوزی بیشتر انجام میدهند بیش از اندازه وسواس نشان دادن در رژیم لاغری  است. درست است که رژیم غذایی سالم غنی از گوشت بدون چربی، سبزیجات، میوه ها و چربی های سالم خوب است اما داشتن رژیم های غذایی به شدت سالم باعث می شود چربی سوزی متوقف شود.
این همان مفهوم کم خوری است. شما می توانید دریافت کالری خود را از طریق محدودیت دریافت شکر، اسیدهای چرب اشباع و حذف انواع نشاسته کاهش دهید و همین امر باعث می شود که شما به اندازه کافی کالری مصرف نکنید. یک بار در هفته، یک وعده آزاد داشته باشید تا نه تنها متابولیسم تان را به حالت عادی برگردانید و چربی سوزی داشته باشید بلکه بتوانید برخی غذاهای مورد علاقه خود را در این دوره رژیمی مصرف کنید.

توضیحات برای عکس ثبت نشده

۷- بیش از اندازه ورزش میکنید

بله درست خواندید، ورزش کردن بیش از اندازه هم ممکن است باعث کاهش چربی سوزی شود و فرایند کاهش وزن را طولانی تر کند، ممکن است این مطلب با مطلب شماره یک متناقض باشد، اما در ادامه متوجه میشوید که منظور از زیاد ورزش کردن چیست.
شما ممکن است بیش از اندازه ورزش کنید. ممکن است شما بپرسید، چگونه؟ در پاسخ باید گفت : ورزش هوازی بیش از اندازه، ورزش با وزنه به مقدار زیاد، تعداد ساعات ورزشی زیاد یا تعداد روزهای زیاد در یک هفته. همه این موارد برای افزایش چربی سوزی مخرب هستند.
راه حل چیست؟ کلید اصلی داشتن تعادل است.

۸- رژیم غذایی مناسبی ندارید و مدام رژیم خود را تغییر میدهید

آیا شما مرتب از یک رژیم غذایی به رژیمی دیگر تغییر مسیر می دهید؟
به این نکته توجه کنید که یک رژیم غذایی خاص و مناسب را انتخاب کنید، مطمئن شوید که این رژیم مناسب شما است. سپس برای یک دوره طولانی این رژیم را اجرا کنید. تنها راهی که شما می توانید نتیجه بگیرید این است که یک روش را در مدت زمان طولانی اجرا کنید.
برای درک این مساله که رژیم  لاغری  شما مناسب شما است یا خیر .

۹- همیشه کالری یکنواختی دریافت میکنید

مصرف غذاهای یکنواخت و کالری یکسان رژیم لاغری در روزهای مختلف چربی سوزی را به بیراهه می کشاند. بدن شما قابلیت سازگاری بسیار بالایی دارد. ممکن است در یک دوره رژیمی ثابت، شما به تدریج چربی بسوزانید اما پس از مدتی چربی سوزی و کاهش وزن متوقف شده و وزن شما ثابت می شود.
هنگامی که به این مرحله از رژیم لاغری رسیدید زمان مناسبی است تا مرتبا کالری دریافتی روزانه خود را از طریق تغییر میزان دریافت کربوهیدرات، تغییر دهید. شما می توانید به راحتی در روزهای تمرین خود مقداری کربوهیدرات استفاده کنید و در روزهای غیر ورزشی این میزان را از رژیم لاغری خود حذف کنید. به این ترتیب شما یکنواختی را از بین برده و مجددا شروع به چربی سورزی می کنید.

۱۰- برای چربی سوزی چربی بخورید

بدن شما به چربی نیاز دارد، اما چرا؟
زیرا چربی ها به تنظیم سطوح هورمون ها کمک کرده، منجر به تولید انرژی می شوند و سوخت و ساز بدن را حفظ می کنند. همچنین مصرف چربی ها در کنار پروتئین می تواند مدت طولانی تری شما را سیر نگه دارد.
در رژیم غذایی خود حتما از چربی های سالم مانند آووکادو، کره مغزها، انواع مغزها، روغن زیتون و ماهی های پرچرب استفاده کنید. کنار گذاشتن چربی ها از رژیم غذایی اصلا کار عاقلانه ایی نیست، پس رعایت تعادل در رژیم غذایی را فراموش نکنید.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.